Junior igår

Junior gick lektionen innan igår så jag och Linnea satt med nere i hörnet och kollade. Då va han himla fjollig och blev rädd för allt och hetsade upp sig. 
 
Sedan när jag började rida så blev han ganska svettig på en gång så tror att han blev lite trött eftersom att han lade så mycket energi på att hetsa upp sig lektionen innan. Men han var så himla fin i formen. Stadigt och fint och han höll ett jämnt stöd på bettet, supernöjd. Vi hoppade lite vattenmatta, studds, kombination och en serie som sedan sattes ihop till en bana. Vi fick välja lite hur högt vi ville hoppa ihop med Linnea då. De blev så att jag hoppade sist så han fick stå och vila ganska länge så när de var min tur så var han inte riktigt igång. Banan låg på 90. Studdsen i början gick bra, kom lite nära på hindret med vattenmattan och kominationen gick bra. Sedan efter kombinationen som låg på snett igenom så va de serien på andra långsidan. Men vi landade i korsgalopp så fick bryta av och lägga en volt innan jag fortsatte så då tappade vi tempot och flytet lite. 
 
I serien hade vi tidigare gått på 5 korta då de var lite lägre men nu skulle vi gå på 4 istället. Kom nära på första och sedan blev de nära till oxern också. Så fick ta om den ett antal gånger. Han smet förbi någon gång och så. Brukar bli så om man kommit lite fel språnget innan och han har fått ta i lite så vill han inte hoppa de igen för att de var jobbigt, latisen. Men de sista fick vi till det ganska bra. Men han kändes ganska trött i kroppen och sög inte riktigt tag i hinderna de sista så de bidrog väl lite till att de blev som de blev. Men pratade med Linnea och hon sa att hon inte trodde de var höjden som var problemet utan att jag inte riktgt bestämt mig och red fram ordentlligt, så de va väl tur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback