Fullt upp

Vet att min uppdatering är sämst men, men. 
 
Igår var jag hos Lollo. Vi tog en mysig uteritt i snön och det var minst sagt en pigg och stark liten Karsten jag satt på, gulleponnyn! Sedan red jag lektion i Grästorp. Junior var pigg och glad redan från början och bjöd bra framåt. Dock var han väldigt jobbig och bet tag i inner tygeln en hel del men lossade lite i slutet. Hoppade en vattenmatta och första skuttet tog han i ordentligt, den kunde ju bitas ;) Men sen brydde han sig inte alls och hoppade så snällt över. Sedan hade vi en övning med två studds, ett galoppsprång, två studds. Kom fel x antal gånger då han var riktigt stark och svår att hålla ihop. Han är ju inte så stor storhäst men han har ganska stor galopp ändå och är lite klurig att få ihop för om man tappar honom en sekund så saktar han av.  Men det är bara att jobba vidare på, förut har han inte varit så stark och orkat bära sig i galoppen men de är så mycket bättre nu.
 
Bästa Hästen♥
 
 
Nu så har jag precis stoppat en plåt med hemmagjorda hästgodisar i ungnen. Mina är slut så tänkte prova göra egna så vi får se hur det blir. Om en stund så ska jag åka till Olivia. Får se vad vi hittar på. Tror vi skulle rida ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback