Mål, motivation och insperation

 
Har tänkt lite fram och tillbaka. På det här med mål. Har bestämt mig för att sätta upp mål för mig själv, personliga och mål i skolan och ridningen! Att skriva ner och sätta upp mål för mig själv för mig ofta iallafall en smula mer motiverad, känns som att man lovat sig själv liksom.
 
Vissa mål har jag redan klara i huvudet, andra inte. Vissa kommer vara långsiktiga, allting här i livet går inte på 2 röda, även fast man många gånger önskar de. Jag är jättebra på att ställa för höga krav på mig själv ibland i vissa situationer så huvudsaken är, hör och häpna, inte att nå alla mål, utan huvudsaken är att jag går in för det och verkligen ger mig an på att göra mitt bästa och kämpa!
 
För att nå mina mål så behöver, iallafall jag, motivation! Och för mig så hänger motivation ihop med insperation!
 
Ingen insperation = ingen motivation!
 
Alla blir inspererade av olika saker! De som jag skulle säga insperar mig mest är nog bilder, citat, bloggar och personer som lyckats på ett eller annat sätt. De finns ett gäng bloggar som jag läser dagligen och de flesta av dem inspererar mig på ett eller annat sätt. Två av dem är Linnolsson.se och Warnmarks.se. Båda dessa personerna har gått igenom mycket och kämpat sig dit dom är idag, inga räkmackor här inte.
 
Kommer att komma ett inlägg med vissa av mina mål för hösten, andra kommer jag att hålla för mig själv.
 

Kommentarer
Olivia Gustavsson säger:

håller med dig! <3

2012-08-22 | 06:38:26
Bloggadress: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback