Hej på er alla!!

Hej på er alla som läser Matildas/Mattans blogg.
Det är Lovisa(ni kan även kalla mig Lollo) som skriver. Mattan bad mig gästblogga här under den här veckan hon är borta och då kommer jag göra det.
Vem är jag då?
Jag är en snart 16-årig tjej som bor på en gård i Frielsberg, cirka 5-10 minuter bort från Matilda. Jag skulle beskriva mig med ord som
*Knasig
*Lite smått efter i vissa tillfällen
*Engergifull
*Pålitlig
*Snäll
*Kramig
*Klumpig
Detta är alltså lilla jag.
 
 
 
Har jag häst?
På vår gård finns det två små hästar. Kashmir & Vivierroland Pasja.
Kashmir köptes som dressyrhäst åt min syster men nu har jag han som hopponny för hon inte riktigt klarade av honom.
Vivierroland Pasja är just nu på igångsättning men annars rider min syster henne mest men jag tar hand om hoppningen :)
 
Kashmir
 
Viverroland Pasja
 
Hur känner jag Mattan?
 
Hur länge har jag inte känt den underbara Mattan? Jag tror vi träffades för första gången när vi var runt 1-2 år, haha ^^
Sen gick vi på samma skola men vänskapen började växa fram på allvar någonstans när jag gick i 5:an eller 6:an typ.
Sedan dess har vi varit bästa vänner. Jag ser Matilda som en syster och en medlem i familjen. I vissa perioder bor hon praktiskt taget i vårt hus. Nu var det ett tag sen hon var här riktigt många dagar/helger på raken och det är främst pågrund av min huvudvärk som jag kommer återkomma till i ett annat inlägg.
Mattan kommer alltid vara en av mina bästa vänner, och hon är en sådan människa som tillslut kan få en att le eller skratta oavsett vilket humör man är på.
Hon är väldigt omtänksam och vill alltid ens bästa.
Jag vet inte hur mitt liv skulle se ut utan henne eller vad jag skulle göra utan henne.
Mattan du är bäst!! ♥
 
Så, då var det första inlägget avklarat. Jag kommer finnas här under veckan och blogga så ni inte får tråkigt nu när Mattan är borta.
Hej då så länge!
/Lovisa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback