Vill tävla

Är så himla sugen på att tävla. Tävlade ju ett par lokala under våren 2011 med Lucky och även fast det inte alltid gick så bra så tyckte jag att det var himla roligt att vara ute med laget och stå och göra iordning allt kvällen innan. 
 
Men några lokaltävlingar utanför klubben blir det inte detta året iallafall. Jag och Junior får hålla oss till klubbtävlingar ett tag till. Klubben har en lokal hopptävling i slutet av terminen någon gång, men tror inte att vi är riktigt "redo" för de då. Höjden är inga problem, det är mer att jag ska lära mig rida honom bättre i hoppningen då han kan vara lite knepig ibland och ändrar humör och beteénde på en sekund ibland. Men hoppas på att det är någon CR snart på klubben så att vi kan komma igång lite.
 
Dressyren däremot funderar jag på om vi kan vara med på klubbens lokala. Men hoppas på att det är någon klubbdressyr snart så får jag se hur det går då. Det är inte själva ridnigen som är problemet här utan mer det att Junior tycker det är lite läskigt att vara helt själv i ridhuset. Förra klubbdressyren så fick vi 57% och jag vet att det skulle kunna bli så mycket bättre om han kunde slappna av inne på banan. Men på de lokala så brukar en klass gå ute i paddocken så isåfall kanske jag kan anmäla mig till den.
 

Kommentarer
Olivia Gustavsson säger:

Du vet att min lilla ponny finns ;)

2013-02-15 | 18:42:54
Bloggadress: http://Http://Oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback