Hellu ^^

Tjenare tjenare! Det här är Matildas mest osmarta och klantiga bästavän som kikar in här! Matilda ville att jag skulle gästblogga lite här idag och eventuellt göra något mer inlägg i veckan så det är bara att vara snäll och lyda order.
 
Jag heter Olivia, 14 år gammal. Matilda är min bästavän, och vi har känt varandra i ca 1,5 år men även fast vi känt varandra så kort så känner vi varandra utan och innan (eller har du någon hemlighet du inte berättat Mattan?)
Jag bor i Lidköping, en ca halvtimme från Matilda. Jag bor på en liten gård med min syster,mamma, pappa,en katt och tre hästar. Jag är precis som Matilda en hästgalen tjej som älskar allt som har med dem och foto att göra (brukar höra ihop säger min pappa:dator,kamera & häst).
 
Jag har just nu 3 hästar. "Nummer ett" eller vad man nu vill kalla det, Prinsen 19 år, c-ponny. Prinsen köpte vi i mars 2012 utav Avesta RIdklubb, så ca 2 år sedan han kom hem hit. Prinsen har gått LC hopp och LB dressyr vad vi vet. I början var han en himla problemhäst i allt kan man säga, men det mesta är nu löst och han är väldigt snäll och go men lite osäker. Jag har inte tävlat honom en massa, utan bara lite clear rounder och en klubbdressyr som vi faktiskt blev tredjeplacerade på! 
 
Sen har vi Annabell, 13 år. Annabell är c-ponny, slutmätt 136 cm som vi köpte i mars 2011 utav kyrkobacka stall och ridhus. Innan vi fick henne hade hon gått LC hopp.. Ett riktigt fuxsto. Henne brukar vi kalla den dumma blondinen som har ADHD, hon vet inte riktigt vart hon har sig själv. Hon har OTROLIGT starkt psyke och är inte alltid så lätt. Men hon är himla rolig. Även hon har varit problem med på banan efter ridskola där hon inte trivdes. Så fort man gick in på banan så stegrade hon, sparkade bakut, bet i benet och totalt vägrade att ta ett steg framåt. Detta börjar nu också att bättre sig och jag kan tacka min tränare Lisa för all hjälp jag har fått. Men det har varit ett hårt jobb, men samtidigt roligt.
 
Sist men inte minst har vi då Secret Star även kallad Soccan eller Sockertoppen som är d-ponny och slutmätt till 144 cm. Vi köpte henne utav Sara för ca en månad sedan. Soccan har gått LA dressyr och LB hopp. Än känner jag inte Soccan så mycket, men hon är en väldigt glad häst som är positiv till arbete och tycker det är kul. Älskar att ut och gasa i skogen men har inget emot ett dressyrpass på banan heller. Ganska lagom. Hon har lite mer speed än dem andra två, och det är roligt. Jag har varit ute på två tävlingar med henne än sålänge. Lite LD,LD+5 & LC. Har gått helt okej! Vi ska även ut nu i helgen och tävla i floby. Var anmäld till LD+5 och LC men det har inte gått superbra det sista nu när vi inte riktigt känner varandra och då valde jag att hoppa LD och LD+5 istället. Bättre att det går bra på lägre än att gå för fort fram.
 
Detta var alltså lite om mig och mina hästar, kommer säkert blogga mer under veckan som kommer. Kika gärna in på min blogg oliiviiagustavsson.blogg.se och läs mer om mig och mina hästar. Ha en toppendag!
 
Soccan
Annabell
Prinsen
 
Film på mig och Soccan på våran första tävling.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback